Mengurus dan menyelaras program komunikasi korporat, pengurusan media dan publisiti serta perhubungan pelanggan Yayasan Melaka
Pentadbiran, Korporat dan Penerbitan
- Menguruskan segala sumbangan Yayasan Melaka
- Mengumpul dan menyelaras maklumbalas soalan Dewan Undangan Negeri (DUN) daripada unit yang berkaitan
- Bertindak sebagai penyelaras dalam penyampaian dan penyaluran maklumat di peringkat jabatan
- Menyelaras persiapan majlis/program/taklimat dan aturan lawatan bagi tetamu Jabatan Bersama unit berkaitan
Khidmat Pengurusan
- Mengurus dan mengendalikan pengoperasian Kaunter Yayasan Melaka semasa Hari Bertemu Rakyat peringkat Negeri Melaka
- Mengurus dan menyelaraskan aduan, pertanyaan dan cadangan yang diterima oleh Yayasan Melaka melalui saluran email rasmi Yayasan Melaka
- Merancang dan melaksanakan Kajian Kepuasan Pelanggan Luaran Yayasan Melaka dan menyediakan laporan tahunan
Media dan Publisiti
- Bertindak sebagai penyelaras dalam pelaksanaan pelan media berhubung publisiti dan promosi bagi dasar dan aktiviti Yayasan Melaka melalui platform media massa untuk tujuan penyampaian maklumat Yayasan Melaka
- Menyelaras dan mengurus pertanyaan dan maklumbalas media berkaitan isu-isu semasa jabatan
- Menyelaras dan menguruskan pelaksanaan aktiviti perhubungan awam pengurusan media bagi meningkatkan jaringan kolaborasi strategik bersama pihak ketiga dan pameran jabatan
Urusan Perundangan Yayasan Melaka
- Urusan Litigasi Yayasan Melaka
- Urusan Conveyancing Yayasan Melaka
- Memberi dan mendapatkan Pandangan berkaitan Perundangan
Urusan Anak Syarikat
- Urusan perundangan anak syarikat
- Urusan dengan pihak Setiausaha Syarikat
- Urusan mesyuarat-mesyuarat anak syarikat